1 maand in Kenia met Doingoood - Wouter Grauss

kerk & ambulance

Zondag is kerkdag. In Kenia zeker, iedereen geloofd wel iets. De bevolking van Mombasa bestaat voor 70% uit moslims. op veel plekken staan minaretten. APDK is echter een Christelijk project. De kinderen bidden meerdere malen per dag.Met Maurice heb ik afgesproken mee te gegaan naar een nabijgelegen kerkdienst op een school. Bij deze dienst komen met name (medische) studenten.

Door verschillende mensen wordt de dienst geleid en meerdere malen hoor ik "the brother from Holland" voorbijkomen. Plotseling word ik naar voren geroepen om mijzelf voor te stellen. Hier was niet op voorbereid! Praten voor een volle zaal!

Ik vertel wie ik ben en waarom ik hier ben. De kinderen van APDK hebben veel liefde en aandacht nodg zeg ik. Vervolgens vraag ik iedereen om voor ze te bidden. De kerk zegt meteen een donatie toe aan dekliniek.

Wederom een bijzondere ervaring deze ochtend.

De vader van mijn gastgezin, Pius is chauffeur bij APDK. 's-Avonds ga ik met hem mee om 2 moeders met hun baby per ambulance weg te brengen naar een busstation in het centrum. Het is een rit van een klein uur. De baby's zulen in Nairobi geopeerd worden. Later zullen ze terug komen naar de kliniek voor herstel en verdere behandeling. Onderweg pikken we een begeleider op die de lange busreis van ruim 10 uur mee zal reizen.

Als we de groep hebben afgezet vervolgen wij rit terug naar de kliniek. Als we terug zijn is het tegen elven. Bedtijd dus.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood