1 maand in Kenia met Doingoood - Wouter Grauss

afscheid

Mijn laatste dag hier! Morgenochtend om 05.30uur vlieg ik terug naar Nederland.

Ik ben wat onrustig op het werk merk ik. Als je eenmaal vlak voor je vertrek zit wil je ook graag weg. Aan de andere kant had ik het hier prima naar mijn zin. Als ik hier voor 2 maand zou zijn geweest had ik dat ook prima gevonden.

Tijdens thee-tijd word ik in de eetzaal verwacht. De kinderen beginnen te zingen. Er volgt een speech van madam Leah die de leiding over de kliniek heeft. Daarna krijg ik allerlei typisch Keniaanse cadeau’s zoals een uitrusting van een stamnhoofd. Het zijn een stool (een soort kruk), een speer, een soort van wikkelkleed om om te slaan. Enkele collega’s hebben van geplukte bloemen een boa gemaakt. Erg mooi deze boa maar ik denk niet dat deze de reis naar Nederland overleeft.

Mijn afscheidspeach in het Engels wordt door een collega in het Swahilli vertaald. Engels is naast Swahilli de 2e voertaal hier. Alleen de jongste kinderen verstaan (meestal) geen Engels.

Van zowel de kliniek als Doingoood krijg ik een certificaat voor mijn maand hier. Ik ben er blij mee.

De rest van de dag ben ik bezig met het persoonlijk afscheid nemen van iedereen. Het loopt al tegen vijven, tijd om mijn koffer te pakken. Vroeg naar bed vanavond, mijn alarm gaat om 03.00uur af.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood