1 maand in Kenia met Doingoood - Wouter Grauss

kokosnoot

Vandaag brengt Pius een auto van de kliniek naar de stad. Ik ga met hem mee. Het is zaterdag en mijn agenda is blanco. Na een bezoekje aan de garage om de auto te laten controleren biedt mijn huisgenoot aan wat van de stad te laten zien.

Bombulu-school is dichtbij en is ook een onderdeel van de kliniek. Hier bevindt zich een werkplaats waar onder meer de rolstoelen voor APDK worden gemaakt. Tevens is hier een dagopvang voor kinderen met een handicap waarvan de ouders overdag werkende zijn.

De stad is groot en druk op deze ochtend. We pikken onderweg een collega op die ook op Bombulu-school werkt. Daarna krijg ik het strand te zien. Veel (mooie) stranden horen bij hotels. Maar deze, Pirate Beach is een openbaar strand. Dit is het strand waar we de kinderen ook een dag naar toe willen nemen.

Voor we voor wat zaken in het centrum terug gaan nuttigen we eerst een kokosnoot. Fris en voedzaam. Erg gezond voor de nieren zegt men hier.

Zie op de fotopagina de bijbehorende foto's