1 maand in Kenia met Doingoood - Wouter Grauss

beachday

Het is maandag. Vandaag staat de stranddag geplanned. Na de regen van gisteren is het gelukkig stralend mooi weer.

Dankzij de giften uit Nederland met een aanvulling van mijn vrouw en mij zijn we op een budget van 17.500 Keniaanse Shilling uitgekomen. Dat is ongeveer € 165 inclusief transferkosten. De bus is gelukkig gratis ter beschikking gesteld, en het meeste eten en drinken wordt door de keuken zelf bereid. Het is duurder eten dan normaal want het is vandaag een feestdag! Er is vlees, wat normaal voor ook de gewone Kenianen redelijk luxe is. Voor dit bedrag kan ook nog een boot gehuurd worden. De boot is bestemd voor de kinderen die armen of benen in het gips hebben. Het gips mag uiteraard niet nat worden en dus kunnen ze niet zwemmen. Zo is er voor ieder wat te doen.

Het is een grote bus die op een gegeven moment het terrein op rijd. Er moet ook heel wat mee! Ca 40 kinderen, verpleging, overige krachten, de rolstoelen, rollators, looprekken, 15 plastic stoelen, badkleding voor iedereen, matten om op te zitten en nog veel meer. Het eten en drinken wordt door een van de eigen chauffeurs apart vervoerd.

Alles verloopt volgens plan. De kinderen hebben een superdag! Er wordt heel wat afgelachen en genoten. Er worden ook veel foto’s gemaakt. Op veel foto’s moet ik ook verschijnen want een foto met een blanke collega is toch bijzonder.

Namens APDK, de kinderen en mij zelf iedereen hartelijk dank voor de financiële bijdrage.Zonder jullie was deze dag niet mogelijk geweest.

Zie op de fotopagina foto’s van deze onvergetelijke dag.

Gerda

Nou, dus het is toch gelukt! Zo te zien hebben ze genoten, leuk!

Doingoood